Шар тоорын чанамал, хайрцагтай үдийн хоолны мах, найман эрдэнийн шөл зэрэг лаазалсан хоол хүнс хятад хүний амьдралд түгээмэл хэрэглээ болсон байдаг. Энэ бол тийм ч ил тод сонирхолтой зүйл биш юм. Гэвч лаазалсан хүнсний тухай түүх нь магадгүй ихэнх хүмүүст төдийлэн танил дасал биш биз ээ. Уламжлалт хоол боловсруулах энэ үйлдвэр нь үнэндээ Хятадын олон улсын стандартад нийцсэн хамгийн анхны үйлдвэрүүдийн нэг юм; Хятадын жижигхэн хайрцагтай лаазалсан хоол хүнсийг дэлхийн 200 шахам улс орон, бүс нутагт борлуулаад удаж байна; Лаазалсан хүнсийг анхандаа "импортлож" байсан бол Хятад улс хамгийн том үйлдвэрлэгч, экспортлогч болоод олон жил болж байна.
2022 онд "Хятадад хийсэн лаазалсан хүнсний" экспортын хэмжээ бараг сүүлийн зургаан жилийн дотор шинэ дээд хэмжээнд хүрчээ
2019-2022 онд өсөлт нь 20 хувиас дээш байна. Энэ бол Фүжянь мужийн Жанжөү хотын Чэнь Зи худалдааны ХХК-ний лаазалсан бүтээгдэхүүний экспортын амжилт юм. Лаазалсан бүтээгдэхүүний олон үйлдвэрлэгчээс ялгаатай нь тус компани 2003 онд лаазалсан хүнсний олон улсын худалдаагаар гараагаа эхэлсэн. Одоо бүтээгдэхүүнээ 145 улс орон, бүс нутагт борлуулж байна. Лаазалсан мөөг, лийр, эрдэнэшиш, сардин, макрель нь түүний туг далбаа бүхий онцлог бүтээгдэхүүн болсон юм.
Хятадын Дотоодын зах зээлтэй харьцуулахад лаазалсан хоол хүнс нь өнөөдөр Европ болон АНУ-д олон гэр бүл, хувийн хэрэглээний нийтлэг сонголт хэвээр байна. "13-р таван жилийн төлөвлөгөө"-ний үеийн статистик мэдээллээс үзвэл Хятадын лаазалсан бүтээгдэхүүний Аж Үйлдвэрийн Холбооноос тооцоолсноор хятад хүний уламжлалт лаазалсан бүтээгдэхүүний жилийн дундаж хэрэглээ 5.5 кг орчим байна. Тус холбооноос өгсөн гуравдагч талын мэдээллээс харахад лаазалсан хүнсний хэрэглээгээр дэлхийд эхний арван орны долоог нь Европ эзэлж байна. Швед улс энэ жагсаалтад оройлж, хүн ам тутмын хэрэглээ нь жил бүр 33.4 кг, Англи, Португал, Франц, Бельги, АНУ 21-23 кг байна. Үүнээс басхүү Европын болон Америкийн гэр бүлүүд лааз нээхийн тулд "Хүн бүр хутгатай" байдгийн учир утгыг мэдэж болно.
Үнэндээ Хятадад лаазалсан хүнсийг хамгийн түрүүнд өндөр хэрэглээг бэлгэдэх зорилгоор оруулж ирсэн. Өнгөрсөн зууны 50-иад онд Хятад лаазалсан хүнсийг анх удаа цөөн хэмжээний жимсний чанамалаас эхлэн экспортолж, төрөл, хэмжээ нь жилээс жилд нэмэгдэж байв. Одоогийн байдлаар Хятад улс лаазалсан хүнсний бүтээгдэхүүний үйлдвэрлэлээрээ дэлхийд тэргүүлэгч, экспортлогч орон юм. Дэлхийн нийт бүтээгдэхүүний 1/4-ийг эзэлж байгаа бөгөөд бүтээгдэхүүнээ дэлхийн 200 шахам улс орон, бүс нутагт экспортолж байна.
Лаазалсан жүрж бол Хятадын лаазалсан бүтээгдэхүүний экспортын жагсаалтад орсон "од" бүтээгдэхүүн юм. Жэжян мужийн Тайжөү хотын Лаазалсан хүнсний компаний ерөнхий менежер Хуан Хонжи:
- Лаазалсан жүржийн дэлхийн экспортын хэмжээ 350.000-400.000 тонн орчим байгаа бол Хятадын экспортын хэмжээ бүтэн жилийн турш 250,000 тоннд хүрсэн хэвээр байна гэж хэллээ. "Жүржийн аж үйлдвэрийн хөгжлөөс авчирсан түүхий эд, үйлдвэрлэл, боловсруулалтын давуу талуудад түшиглэн Хятадын бизнесүүд дэлхийн өрсөлдөгчдийн дунд хурдан тодорч байна".
Хятад улс дэлхийн экспортын 70 хувь нь лаазалсан аспарагус экспортолж байна. Лаазалсан улаан лоолийн үйлдвэрлэл дэлхийн хамгийн өндөр үзүүлэлтийн тоонд ордог. Шарсан гахайн мах, лаазалсан макрель Хятадад өвөрмөц байдаг. Хятад улсад дэлхийн хамгийн шилдгээр шалгарсан олон лаазалсан бүтээгдэхүүн бий. 2022 онд Хятадын лаазалсан хүнсний экспорт 3.125 сая тоннд хүрч, экспортын үнэ нь 6.89 тэрбум ам.долларт хүрсэн байна. Сүүлийн зургаан жилд хоёулаа шинэ дээд хэмжээнд хүрчээ.
- Хятад улс нөөц баялагтай, лаазлан хийсэн хүнсний үйлдвэрлэл жилээс жилд нэмэгдэж, чанарын нэр хүнд маш сайн, үнэ нь харьцангуй давуу талуудтай хэвээр байна. Энэ нь экспортод таатай нөхцөлийг бүрдүүлсэн юм гэж Лю Юучянь хэлж байлаа.
"Latecomers"-ийн хувьд Хятадын аж ахуйн нэгжүүд давуу талаа хуримтлуулсаар байна
2000 онд байгуулагдсан Ningbo Today Food компани цар тахлаас өмнө бүтээгдэхүүний 85 хувь нь олон улсын зах зээлд экспортлогдсон бөгөөд жил тутамд экспортын хэмжээ нь 700 саяас 800 сая юань хүрчээ. Ningbo Today Food компани бол туна боловсруулах, үйлдвэрлэх том хэмжээний аж ахуйн нэгж юм. Компаний тэргүүлэгч Чень Ифан энэ салбартай хамт компаний хөгжлийг нүдээр үзсэн хүн юм. Тэрээр:
- Үйлдвэрлэл тогтвортой, зах зээлийн эрэлт их, хөгжил сүүлийн 10 жилд эрчимтэй хөгжиж байна гэж хэлэв.
Хэрэв бид лаазалсан бүтээгдэхүүний үйлдвэрийн 200 гаруй жилийн түүхийг харвал Хятадын бизнесүүд нь "Latecomers" юм. Тэд чухам юунд түшиглэн “Тэргүүн суудалд сууж чадсан” бөгөөд давуу талуудыг хуримтлуулсан бэ?
- Техникийн тасралтгүй шинэчлэлд тулгуурласан. Бэрсүүт жүржийг petals болгон хувааж, шар тоорыг хоёр хуваах зэрэг лаазалсан бүтээгдэхүүн боловсруулах нь ердийн хөдөлмөр ихтэй салбар юм. Хөдөлмөрийн эрэлт их, зардал нэмэгдэх сорилттой боловч технологийн шинэчлэл нь өөрчлөлтийг авчирчээ.
- Эхэндээ Хятад улс Испаниас цитрус нунтаглах машин оруулж ирдэг байсан. Гэхдээ цитрусын төрөл нь Хятадын дотоод болон гадаадад өөр өөр бөгөөд хэрэглэх боломжгүй. Бид шинжлэх ухааны судалгааны байгууллагуудтай хамтран ажиллаж, арав гаруй жилийн турш судалгаа, хөгжүүлэлтэд анхаарч, эцэст нь Хятадын цитруст тохирсон автомат нунтаглах тоног төхөөрөмжийг боловсруулсан. Сүүлийн хоёр жилд цитрус petaling зэрэг боловсруулах үйл явцад бидний автоматжуулалт, оюун ухааны зэрэглэл ч тасралтгүй сайжирсан. 10 жилийн өмнө 20 мянган тонн лаазалсан жүрж хийхэд 4000 ажилчин 90 хоног зарцуулдаг байсан. Одоо бол 90 хоногт 2000 ажилчин 30 мянган тонн үйлдвэрлэх боломжтой болсон гэж Хуан Хонжи сонирхууллаа.
- Аж үйлдвэрийн бат бөх хуримтлалд найдсан. Олон улсын худалдаанд нэг бүс, нэг ангиллын худалдааны загварыг хялбархан ашиглахгүй. Харин Хятадын бизнесүүд ямагт тохиромжтой зам, боломжуудыг олж чаддаг байна.
Чэнь Зи Трейдин компани олон улсын худалдаачин болж эхэлсэн бөгөөд "Их урсгал"-ын эсрэг зах зээлийн замыг сонгожээ. Ази, Африк, Латин Америкийн зах зээлээс эхлэн эдгээр том тэргүүлэх бизнесүүдийн хүрэх боломж багатай газруудад зах зээлийг бага багаар хуримтлуулж, нэгтгэжээ. "Эхлээд бүтээгдэхүүний амт, чанарт сайн анхааран ажиллаарай. Өндөр чанартай хийх зардал үр дүнтэй. Дараа нь бага хэмжээгээр туршаад үзээрэй. Боломж гарсан даруйд нь шууд завдан ав." Энэ бол Чень Жүньшингийн зах зээлийг олон жил тэлж байсан туршлага юм.
Шинэ хэрэглэгчдийн чиг хандлагыг оновчтой болгох, шинэ бүтээгдэхүүн үйлдвэрлэхэд анхаарч байна
Хятад улс лаазлах үйлдвэрлэгч, экспортлогч том улс боловч брэндийн хүчирхэг орон биш юм. Энэ шүүлт нь бүхэл бүтэн аж үйлдвэрийн талаар тодорхой ойлголтыг харуулж байна.
- Олон үйлдвэрлэгчид гадаадын лаазалсан брэндийн OEM боловсруулах үйлдвэрүүд юм. Үйлдвэрлэл, бүтээгдэхүүн дээр анхаарч, зах зээлийн эрэлтийн чиг хандлага, брэндийн нэр хүнд нь хангалтгүй байна гэж Лю Юучянь хэлэв.
Брэндүүдийн талаар улам олон компани бодож эхэлж байна. Гурван жилийн өмнө Чэнь Зи Трейдин компани өөр нэг шийдвэр гаргажээ. Үүнд: бодит бизнесүүдэд хөрөнгө оруулах, судалгаа хийх, бүтээгдэхүүн хөгжүүлэх, дотоодын зах зээлийн эргэлтэд нэгдэхэд бэлтгэв. Өөрөөр хэлбэл, худалдааны байгууллага өөрийн үйлдвэрээ байгуулсан гэсэн үг. Чэнь Жүньшин гадаад зах зээлийг бүхэлд нь харьцангуй тогтвортой гэж үзсэн бөгөөд Хятадад хөгжсөн шинэлэг бүтээгдэхүүн, брэндүүд орж ирэх нь хүндрэлтэй байдаг. Гэвч дотоодын зах зээл нь инновацийг хүлээн зөвшөөрөхөд бэлэн байна. Олон өөрчлөлт, боломжууд бий. Энэ нь бизнес эрхлэгчдэд шинэ санаа өгдөг болохыг мэдсэн.
- Бид эхлээд технологийн шинэчлэл, шинээр гарч ирж буй хэрэглээний чиг хандлагыг зорьж, дотоодын зах зээлд шинэ бүтээгдэхүүн гарган, туршиж, дараа нь гадаад худалдааны хуримтлагдсан сувгуудын дагуу илүү боловсорсон инновацийн бүтээгдэхүүнийг олон улсын зах зээлд нэвтрүүлдэг байна. Энэ нь бидний шинэ арга зам болж байж мэднэ.
- Одоо хүмүүс эцэст нь өөрийн гэсэн брэндтэй байж, нэмэгдсэн үнэ цэнийг нэмэгдүүлэх шаардлагатай гэдгийг улам бүр ухамсарлах болсон байна. Өмнө нь хилийн чанадад зах зээлд шууд хүрэх боломжгүй байсан ч одоо дотоодын зах зээл дэх асар том орон зай нь бүтээгдэхүүн, брэндийг бий болгох боломж олгодог гэж Чень Ифан хэлж байна. Энэ чухам яагаад ирээдүйд олон улсын зах зээлд гарах чухал алхам болно гэж?
Бэлэн хоол хүнс, сайн борлуулалттай болсноор лаазалсан бүтээгдэхүүний үйлдвэр Хятадын зах зээлд удаан хугацаагаар алдагдсан бас нэгэн боломжийг бий болгосонд олон лаазалсан бүтээгдэхүүний компаниуд сэтгэл догдолж байна. Учир нь лаазлах үйл явц дахь хамгийн чухал нь ариутгах, битүүмжлэх юм. Энэ холбоосууд нь бэлэн хоол хүнсийг тусгайлан гаргахад чухал ач холбогдолтой. Цар тахлаас хойш лаазалсан хүнсний нөөцийн яаралтай үйл ажиллагаа ч хэрэглэгчдийн анхаарлыг илүү ихээр татаж байна. Хятадын лаазалсан аяга таваг, лаазалсан тэжээл, эрүүл мэндийн үйлчилгээг лаазалсан бүтээгдэхүүний компаниуд улам бүр хийж эхлээд байна. Мөн лаазалсан хүнсний сав баглаа боодлын хэлбэр нь лаазалсан болон боодлоос хуванцар сав баглаа боодол, цүнх, цаасан сав баглаа боодолд шилжжээ.
Чень Жүньшин:
- Энэ жил нэг сар хүрэхгүй хугацаанд тус компаний шинэ бүтээгдэхүүн худалдааны шинэ сувгаар дамжуулан 2 сая гаруй юань борлуулсан байна. Энэ нь хүн бүрийг урамшуулахад хангалттай. Одоо бид дахин бэлэн хоол ундаар дэлхийн зах зээлд гарч байгаа болохоор үнэхээр итгэлтэй байна гэж хэлэв.
Сэтгэгдэл (0)